Na het afronden van mijn HBO Communicatie in 2006 ben ik mijn carrière gestart als Marketing coördinator bij Accell Fitness Division in Almere. De divisie is onderdeel van de beursgenoteerde Accell Group. Vanuit de divisie werd de verkoop, marketing en productontwikkeling gedaan voor de wereldwijde ‘home use’ fitnessproducten.
Mijn takenpakket bestond uit het coördineren van diverse marktonderzoeken, uitwerken en begeleiden van wereldwijde marketingcampagnes, organiseren van internationale beurzen en het vertalen van de wensen en behoeften van het productmanagement naar diverse marketing activiteiten. Een hele interessante, leuke, snelle baan waarbij ik in korte tijd (circa 3 jaar) enorm veel heb mogen leren op het gebied van (internationale) marketing.
Die sportieve, snelle wereld smaakte naar meer! In 2008 heb ik dan ook de overstap gemaakt naar Shimano Benelux in Nunspeet. Hier werkte ik als Marketing officer en kreeg de verantwoordelijkheid voor de Europese marketing van een aantal fiets gerelateerde productgroepen. Denk hierbij aan de fietskleding, schoenen, wielen en pedalen. Naast de verschillende marketing acties coördineerde ik hier ook de buitenlandse fotoshoots, modeshows etc.
In 2010 werd het tijd om iets dichterbij huis te gaan werken. Ik werd gevraagd om te solliciteren bij de Glen Dimplex groep, vooral bekend van de merken Faber haarden, Stoves en Belling fornuizen en Carmen personal care, in Heerenveen. Na eerst een jaar als Marketing executive gewerkt te hebben voor Faber groeide ik al snel door naar de functie van Marketing manager. Als ‘meewerkende manager’ initieerden we diverse campagnes op zowel dealer- als consumentenmarketing. Organiseerde ik diverse binnen- en buitenlandse beurzen, gaf ik de website en de brochure een totaal nieuwe look & feel en verzorgde de pr-activiteiten.
Na 8 jaar marketing ervaring kwam ik terecht in de communicatie. Hoewel ik altijd dacht dat dit heel veel op elkaar leek bleek dit in de realiteit toch écht een andere tak van sport. In 2013 kwam ik in dienst van de provincie Fryslân als Communicatie medewerker bij het wegenproject Leeuwarden Vrij-Baan. Vrij-Baan bestaat uit een samenwerkingsverband tussen Rijkswaterstaat, de provincie Fryslân en de gemeente Leeuwarden. Vanuit de provincie is er gewerkt aan drie aquaducten, drie spooronderdoorgangen, twee invalswegen en een verdiepte ligging.
Hier verzorgde ik samen met de Communicatie adviseur de diverse bouwcommunicatie zowel intern als extern rondom de diverse bouwprojecten. Ook heb ik hier diverse evenementen georganiseerd. Denk aan starthandelingen, publieksexcursies, de invaaroperatie van het Richard Hageman aquaduct en de Haakdagen eind 2014.
In 2015 was de tijd rijp om over te stappen van Communicatie medewerker naar Communicatie adviseur. Het project N31Harlingen was hier de perfecte plek voor. Dit grote infraproject heeft alle facetten van de Haak om Leeuwarden maar dan samengevoegd in een tracé van 3 kilometer. Bovendien werkten we letterlijk bij de Harlingers in de achtertuin wat voor een échte uitdaging zorgde. Een gegeven waar ik dan ook trots op ben is het begrip en de reacties van de Harlingers. Elk kwartaal werd er een enquête ingevuld over de hinder en communicatie, hier hebben we nooit een lager cijfer dan een 7,4 op gescoord. Goede communicatie levert dus écht wat op. En het project N31Harlingen bewijst dat!
Na Harlingen durfde ik de stap te maken om voor mezelf te beginnen. Via mijn eigen bedrijfje kwamen al snel de nodige aanvragen binnen. Tot nu toe heb ik de volgende opdrachten mogen uitvoeren:
– Online communicatieadviseur a.i. bij Aanpak Ring Zuid in Groningen
– Interne communicatieadviseur voor het project @llemaal Digitaal bij de Provincie Fryslân in Leeuwarden
– Strategisch communicatieadviseur bij woningcorporatie Elkien in Heerenveen
– Schrijven van een marketingplan voor ONZ365 in Leeuwarden
– Maken van een bedrijfsprofiel voor Indu-Con in Grou